Agilitytävlingen 7 juli

Så har man haft sin första agilitytävling! Det kändes verkligen toppen på alla vis. Vädrets makter var helt på vår sida, inte alltför varmt utan lite svalkande vind samt, att när det började kvällas så höll sig myggen borta ända till tävlingen i princip var klar. Är ju alltid lite jobbigt med kvällstävlingar då det lätt blir mygginvation.
Domare var ju vår eminente Roger Franksson som gjort roliga och flytiga banor. Tack för en förnämlig domarinsats! Blåbärshoppningen tror jag att många tyckte var roligt, att få prova det här med att tävla för allra första gången.
Jag vill verkligen passa på att tacka alla mina trogna agilityvänner som alltid ställer upp i vått och torrt för mig!
Samt min tålmodiga familj som slet i värmen och hjälpte till på alla möjliga vis.
Dessutom vill jag ge ett jättefång med rosor till Marianne och hennes man Krister, som gjorde en fantastisk insats med alla goda våfflor, mackor, korv och kall dricka. Krister och vår andra sommargäst Erkki var dessutom ute på kojakt ett tag då en av våra kor var på rymmen just under tävlingen!
Jag vill även rikta ett stort tack till alla tävlanden som kom hit och gjorde kvällen så rolig och trevlig!
Hoppas att jag har inspirerat fler att våga börja tävla i agility!!

Kommentarer
Postat av: Alfons & Jag

Hej! Jag och min hund Alfons har vart och tävlat hos dig ett par gånger, men jag undrar om du har planerat någon ny tävling nu snart i höst eller så?!

2010-10-06 @ 17:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0